Velkommen i Nykøbing Sj. Roklub

Med denne lille introduktion håber vi, at vi kan hjælpe dig med hurtigt at falde til i Nykøbing Sj. Roklub.

Et medlemskab af Nykøbing Sj. Roklub er forskelligt fra mange andre foreninger.
Nøgleordet er frihed og ansvar.
Der er ingen, der kommer og siger, du skal gøre det og det.
Til gengæld er der heller ingen, der hele tiden “holder dig i hånden”.
Du får alle muligheder for at dyrke en sportsgren på et niveau, som du har lyst til sammen med dem, du har lyst til samtidig med, at du får en masse dejlige oplevelser ude på vandet og i romaskinerne.

Når du melder dig ind, kommer du først under instruktion af nogle uddannede instruktører, som
i løbet af 5-10 gange på vandet lærer dig grundreglerne for hvordan, du skal ro i såvel robådene som kajakkerne.
Instruktørerne kan du altid komme til, hvis du har nogle spørgsmål.
Dette gælder i alle bådtyperne.

Når du er blevet frigivet, er du mere medbestemmende om, hvem du vil ro sammen med.
Nu er det vagten og dit ansvar, at du kommer på vandet.
Nu kan du selv “fylde” en båd, bare der er en med, der har kortturstyrmandsret.

Der er vagt tirsdag og torsdag (se vagtskemaet) sommeren over, og det er dem, der afgør om vejret
er til at ro i for de forskellige bådtyper.

For kajakker gælder det, indtil du har styrmandsret, at du altid skal tage ud sammen med en instruktør.
I kan godt være flere sammen med en instruktør.

Efter den. 15 maj er det muligt at ro outrigger både.
Har vagten sagt god for vejret, så gør dem opmærksom på, at du gerne vil ro i outrigger.
Vagten vil så hjælpe dig eller få en scollerinstruktør til at hjælpe dig.
Outriggere er noget sværere at ro, men for mange også sjovere, når man kan styre de smalle både og få fart på.
Efter den 15 maj, er det også tilladt for kajakker at ro alene.

Igennem hele ro sæsonen er der mange tilbud på ture og arrangementer, du kan deltage i.
Det fremgår af aktivitetskalenderen i vores blad NSR Nyt, vores opslagstavle, eller på vores hjemmeside www.nykoebing-sj-roklub.dkhvor der også er andre informationer vedr. klubben.
Så det er en god ide at slå et slag forbi opslagstavlen, når du er i klubben.
Vi vil opfordre dig til at deltage i arrangementerne, da det giver en masse fælles oplevelser sammen med dine ro kammerater.

Med disse ord håber vi, at du har fået en ide om, hvad der “venter” dig, så du hurtigere bliver en del af fællesskabet i
Nykøbing Sj. Roklub.

Januar 2013